Elementarne przeszukiwanie
Elementarne algorytmy "naiwnego" przeszukiwania przestrzeni.
Bardziej inteligentne przeszukiwanie
Algorytm znajdywania optymalnej ścieżki w oparciu o posiadane już informacje oraz przewidywany koszt pokonania dalszej drogi.
Minimax
Najprostszy z algorytmów pozwalający stworzyć niebanalną grę. Niestety słaby "wydajnościowo".
Literki
Sieci neuronowe jako klasyfikator.
Hopfield
Sieć Hopfielda jako pamięć asocjacyjna.
Kompresja
Przykład praktycznego wykorzystania sieci neuronowych - kompresja obrazów. Obraz 1 (Psiloritis) Obraz 2 (Mykeny) Obraz 3 (zmierzch) Obraz 4 (plaża (ja)) Obraz 6 (drzwi) Obraz 7 (akropol (kolumny)) Obraz 8 (Harcones) Obraz 9 (Nido de Condores) Obraz 10 (Confluencia) Obraz 11 (top)
Czołg
Sieci neuronowe jako element uczący się w grach komputerowych.
Boidy
Symulowanie zachowań stadno-grupowych.
Sterownik rozmyty
Logika rozmyta, czyli jeśli black & white to tylko w piosence... Dane (zbiór 1)