Sztucznej inteligencji
Przykładowe zastosowania

Prezentacja

Prezentacja (pdf)

Programy

Elementarne przeszukiwanie

Elementarne algorytmy "naiwnego" przeszukiwania przestrzeni.

Bardziej inteligentne przeszukiwanie

Algorytm znajdywania optymalnej ścieżki w oparciu o posiadane już informacje oraz przewidywany koszt pokonania dalszej drogi.

Minimax

Najprostszy z algorytmów pozwalający stworzyć niebanalną grę. Niestety słaby "wydajnościowo".

Literki

Sieci neuronowe jako klasyfikator.

Hopfield

Sieć Hopfielda jako pamięć asocjacyjna.

Kompresja

Przykład praktycznego wykorzystania sieci neuronowych - kompresja obrazów.
Obraz 1 (Psiloritis)
Obraz 2 (Mykeny)
Obraz 3 (zmierzch)
Obraz 4 (plaża (ja))
Obraz 6 (drzwi)
Obraz 7 (akropol (kolumny))
Obraz 8 (Harcones)
Obraz 9 (Nido de Condores)
Obraz 10 (Confluencia)
Obraz 11 (top)

Czołg

Sieci neuronowe jako element uczący się w grach komputerowych.

Boidy

Symulowanie zachowań stadno-grupowych.

Sterownik rozmyty

Logika rozmyta, czyli jeśli black & white to tylko w piosence...
Dane (zbiór 1)