Skrócony opis
Celem zajęć jest wprowadzenie do tworzenia aplikacji na platformę macOS. Zasadnicze treści przedmiotu skupiają się na zdobyciu umiejętności programowania w wybranym języku programowania, posługiwania się środowiskiem XCode oraz tworzenia prostych aplikacji dla systemu macOS.
Wymagania wstępne
Podstawy programowania obiektowego.
Efekty kształcenia
Po zakończonym kursie student:
- w zakresie WIEDZY
- Zna podstawowe pojęcia związane z aplikacją dla systemu macOS.
- Zna podstawowe konstrukcje jednego z głównych języków programowania na platformę macOS.
- w zakresie UMIEJĘTNOŚCI
- Swobodnie programuje w podstawowym zakresie w jednym z głównych języków programowania na platformę macOS.
- Osługuje się środowiskiem Xcode.
- Tworzy proste aplikacje działające w systemie macOS.
- w zakresie KOMPETENCJI
- Potrafi samodzielnie kształcić się w oparciu o źródła krajowe, ale przede wszystkim zagraniczne.
- Potrafi kreatywnie rozwiązywać postawione zadania i napotkane problemy.
Treści kształcenia
Zajęcia (28h) składają się z trzech części:
- Wprowadzenie do języka Swift (8h)
- Podstawy języka Swift.
- Praca z Xcode oraz Playgrounds.
- Podstawy tworzenia aplikacji na platformę macOS (12h)
- Podstawowe komponenty insterfejsu użytkownika (m.in. przyciski, etykiety, pola tekstowe).
- Tworzenie menu, alertów, prostych okien dialogowych.
- Elementy grafiki.
- Komunikacja sieciowa.
- Wykonywanie zadań poza głównym wątkiem aplikacji.
- Praca nad projektem zaliczeniowym (8h)
Metody i kryteria oceniania
Na ocenę ogólną z zajęć składa się:
- ocena z ćwiczeń (100%)
Na ocenę z ćwiczeń składa się:
-
- Przygotowanie projektu (lub projektów) według podanych wymagań.
- Zaproponowanie i zrealizowanie własnego projektu.
Student realizuje albo opcję 1 albo opcję 2. Ocena końcowa zależy od
- staranności wykonania aplikacji (z punktu widzenia użytkownika) (25%),
- dbałości o kod (25%),
- wykorzystania omawianych na zajęciach mechanizmów i koncepcji (50%).
Projekt sprawdza efekty kształcenia w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji (efekty: xxx)
Literatura podstawowa
- 1 Daniel G. McCreary and Ann M. Kelly, Making Sense of NoSQL. A guide for managers and the rest of us, Manning Publications, 2013, https://www.manning.com/books/making-sense-of-nosql
- 2 Harrison, Guy, Next Generation Databases. NoSQL, NewSQL, and Big Data, Apress, 2015, http://www.apress.com/us/book/9781484213308
- 3 Eric Redmond and Jim R. Wilson, Seven Databases in Seven Weeks. A Guide to Modern Databases and the NoSQL Movement, The Pragmatic BookShelf, 2012, https://pragprog.com/book/rwdata/seven-databases-in-seven-weeks
- 4 Dan Sullivan, NoSQL for Mere Mortals, Adison-Wesley, Inc. 2015, http://www.informit.com/store/nosql-for-mere-mortals-9780134023212
- 5 Gaurav Vaish, Getting Started with NoSQL, Packt Publishing, 2013, https://www.packtpub.com/big-data-and-business-intelligence/getting-started-nosql
Literatura uzupełniająca
- W języku polskim
- W języku angielskm