NoSQL
Wstęp

Skrócony opis

Celem zajęć jest wprowadzenie do tworzenia aplikacji na platformę macOS. Zasadnicze treści przedmiotu skupiają się na zdobyciu umiejętności programowania w wybranym języku programowania, posługiwania się środowiskiem XCode oraz tworzenia prostych aplikacji dla systemu macOS.

Wymagania wstępne

Podstawy programowania obiektowego.

Efekty kształcenia

Po zakończonym kursie student:

  1. w zakresie WIEDZY
    1. Zna podstawowe pojęcia związane z aplikacją dla systemu macOS.
    2. Zna podstawowe konstrukcje jednego z głównych języków programowania na platformę macOS.
  2. w zakresie UMIEJĘTNOŚCI
    1. Swobodnie programuje w podstawowym zakresie w jednym z głównych języków programowania na platformę macOS.
    2. Osługuje się środowiskiem Xcode.
    3. Tworzy proste aplikacje działające w systemie macOS.
  3. w zakresie KOMPETENCJI
    1. Potrafi samodzielnie kształcić się w oparciu o źródła krajowe, ale przede wszystkim zagraniczne.
    2. Potrafi kreatywnie rozwiązywać postawione zadania i napotkane problemy.

Treści kształcenia

Zajęcia (28h) składają się z trzech części:

  1. Wprowadzenie do języka Swift (8h)
    1. Podstawy języka Swift.
    2. Praca z Xcode oraz Playgrounds.
  2. Podstawy tworzenia aplikacji na platformę macOS (12h)
    1. Podstawowe komponenty insterfejsu użytkownika (m.in. przyciski, etykiety, pola tekstowe).
    2. Tworzenie menu, alertów, prostych okien dialogowych.
    3. Elementy grafiki.
    4. Komunikacja sieciowa.
    5. Wykonywanie zadań poza głównym wątkiem aplikacji.
  3. Praca nad projektem zaliczeniowym (8h)

Metody i kryteria oceniania

Na ocenę ogólną z zajęć składa się:

Projekt sprawdza efekty kształcenia w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji (efekty: xxx)


Literatura podstawowa

Literatura uzupełniająca