Sztuczna inteligencja
Test Skrypt w ktorym znajdują się opisy wszystkich omawianych ćwiczeń.

Wykład

  1. 2014-10-22
    Solving problems by searching (do sformułowania prostych problemów - sformułowania omawiać będziemy na następnych zajeciach)
  2. 2014-10-29
    Solving problems by searching (do informed search, ale bez tego)
  3. 2014-11-05
    Solving problems by searching (od informed search do końca) Praca własna
  4. 2014-11-19
    Beyond classical search (do algorytmu genetycznego włącznie)
  5. 2014-11-26
    Beyond classical search (ciąg dalszy - od searching in continuous space do and-or drzew)
    Metoda gradientowa
  6. 2014-12-03
    Beyond classical search (ciąg dalszy - od and-or drzew do konca)
  7. 2014-12-10
    Adversarial search (mini-max, mini-max z cięciami)
    Przykład (Wikipedia) - dwa obrazki: statyczny pokazujący ideę oraz dynamiczny pokazujący co się dzieje
    Intuicja pokazująca możliwość pominięcia niektórych gałązi
  8. 2014-12-17
    Learning from examples (drzewa decyzyjne)
  9. 2015-01-07
    Sztuczne sieci neuronowe (czym jest sztuczny neuron)
  10. 2015-01-14
    Sztuczne sieci neuronowe - ciąg dalszy (czym jest sztuczna sieć neuronowa, jej budowa itd)
  11. Zajęcia odrabiane
    Czy maszyny mogą myśleć - rozważania na temat silnej sztucznej inteligencji, praca magisterska p. Urszuli Jędrzejczak

Różne materiały uzupełniające

Ćwiczenia

NumerNazwa projektuData zadania /
Ostateczny termin oddania
Opis projektu
1 a)Problem siwego magazyniera2014-10-22
2014-11-12
1 b)Malowanie liczbami2014-10-22
2014-11-12
Opis formatu pliku http://www.math.edu.pl/malowanie-liczbami
http://pl.wikipedia.org/wiki/Obrazek_logiczny
2Boidy2014-10-16
2014-11-19
3Przeszukiwania wszerz, w głąb, w głąb z iteracyjnym pogłębianiem oraz uniform-cost2014-11-05
2014-11-26
Mój przykładowy program

Labirynty

Opis formatu pliku Wygląd pól labiryntu (numeracja pól zgodnie z opisem w skrypcie, na wszelki wypadek podaję obok)
0123
4567
891011
12131415

Graf dla uniform-cost

Opis formatu pliku dla zadania unfiorm-cost
4 Algorytm Best First Search lub A* 2014-11-19
2014-12-03
  • Mój przykładowy program
  • Grafy w przestrzeni

    Opis formatu pliku Przykładowa plansza:

    oraz proponowany koszt wejścia na pola:
    Symbol Nazwa pola Koszt wejścia
    na pole
    Droga główna 0.25
    Droga drugorzędna 0.5
    Droga polna 1
    Góry 4
    Las +1
    Miasto 1
    Teren nizinny 1
    Teren pagórkowaty 3
    Rzeka Przekraczanie zabronione
    (tylko po drodze)
    Wzniesienia 2
    5Automaty i symulacja zachowania2014-11-26
    2014-12-10
    • Materiały: rozdział 11 i 12 ze skryptu.
    6Kółko i krzyzyk i and-or drzewa2014-12-03
    2014-12-17
    7Mini-max i prosta gra2014-12-10
    2015-01-07
    • Materiały: rozdział 9 ze skryptu.
    8Drzewa decyzyjne2014-12-17
    2015-01-14
    9Gra "Czołgi"2015-01-07
    2015-01-28