Alpy
25 lipca - 16 sierpnia 2015
26 lipca
Lednice - zwiedzamy pałac

Mikulov już trochę znamy, więc żeby nie było nudno postanowiliśmy w tym roku zatrzymać się gdzieś w okolicy i zobaczyć przy okazji postoju coś innego. A ponieważ po małym ,,śledztwie'' okazało się, że jest co oglądać, to zaplanowaliśmy dwa noclegi i zrobiliśmy dzień przerwy w podróży na spokojne zwiedzanie.
Bardzo ładne są przede wszystkim Lednice i Valtice, na trasie między Breclaviem a Mikulovem. W tym roku wybór padł na pałac w Lednicach, Valtice zostawiamy na następny raz :)
W skład kompleksu wchodzi piękny pałac, wspaniałe ogrody, a także lekko oddalony minaret, do którego można się dostać pieszo, powozem konnym lub łodzią. Ze względu na dzieciaki, po zwiedzeniu pałacu i spacerze po ogrodach popłynęliśmy łodzią. Zgodnie z przewidywaniami podobało im się :) Z minaretu roztaczają się bardzo ładne widoki na okolice, więc warto wejść :) Jeśli chodzi o sam pałac, to do wyboru są cztery trasy turystyczne (1. sale reprezentacyjne, 2. apartamenty książęce, 3. pokoje dziecięce i muzeum lalek, 4. grota z kolekcją straszydeł), my zdecydowaliśmy się na pokoje dziecięce, chyba najciekawsze dla dzieci. A my też chętnie zobaczyliśmy raz coś innego.
Bilety kupuje się na konkretną godzinę i w sezonie raczej nie można liczyć na to, że zwiedzanie zacznie się zaraz po kupieniu biletu... Więc warto najpierw zarezerwować godzinę wejścia, a w ramach oczekiwania przespacerować się po ogrodach.

Ptaszki ;-)
Ogród
Zabawki sprzed 150 lat... :)
Odtwarzacz CD ;-)
Muzeum lalek, marionetek...
Płyniemy do minaretu...
Minaret...
... i widoki z góry
Lody muszą być! :)
Czeski jezyk, pekny jezyk! :)

Obok parkingu, na którym zostawiliśmy samochód była wystawa budowli z piasku. Więc jeszcze zaliczyliśmy na deser :) Temat przewodni - daleki wschód.

Kung Fu Panda i kumple :)
Terakotowa armia, mur chiński i świątynia Konfucjusza