Programowanie mikrokontrolerów
- Zajęcia 1 Jak zasilić urządzenie elektroniczne
- Materiały
- Zadania
- Wymagane: złóż i przetestuj podstawowy układ z liniowym regulatorem napięcia (linear voltage regulator circuit).
- Wymagane: utwórz schemat zbudowanego układu z liniowym regulatorem napięcia (używając np. programu Fritzing).
- Opcjonalne: złóż i przetestuj aplikacje z liniowym regulatorem napięcia: np. układ pozwalający na dostosowanie napięcia wyjściowego regulatora (circuit for increasing output voltage (adjusting output of fixed regulators)) lub układ z podtrzymywanem bateryjnym zasilania (battery backed-up regulated supply).
- Co po tych zajęciach powinno się znać / wiedzieć / umieć
- Znać i umieć stosować różne sposoby zasilania urządzeń elektronicznych.
- Zajęcia 2 Komunikacja komponentów wykorzystujących różne wartości poziomów logicznych (different logic levels)
- Materiały
- Zadania
- Wymagane: złóż i przetestuj działanie
- Zbuduj dzielnik napięcia opisany w Send logic signals from 5V device to 3.3V device.
- Wykorzystaj dwukierunkowy konwerter stanów logicznych opisany w Bi-directional communication
- Wykorzystaj moduł Arduino do przeprowadzenia testu opisanego w Potentiometer. W teście wykorzystujemy potencjometr (a więc regulowany dzielnik napięcia) do stopniowego zwiększania / zmniejszania napiecia. Celem testu jest sprawdzenie przy jakim napięciu stan pinu cyfrowego zmienia się z HIGH na LOW i odwrotnie.
- Co po tych zajęciach powinno się znać / wiedzieć / umieć
- W jaki sposób rozwiązywać problem łączenia urządzeń wykorzystujących różne poziomy stanów logicznych.
- Jak używać analogowych i cyfrowych pinów w Arduino.
- Zajęcia 3 Rezystory podciągające czyli jak zainicjalizować piny mikrokontrolera.
- Materiały
- Zadania
- Wymagane: zbuduj układy z tutoriala i przetestuj ich działanie.
- Co po tych zajęciach powinno się znać / wiedzieć / umieć
- Czym sa rezystory podciągające, dlaczego ich potrzebujemy i jak ich używać.
- Umieć wyjasnić dlaczego zwykły przełącznik (tact switch) może być źródłem problemów. Wiedzieć jak te problemy rozwiązać.
- Zajęcia 4 Bramki logiczne
- Materiały
- Zadania
- Wymagane: zbuduj sumator 1-bitowy.
- Opcjonalne: zbuduj sumator 4-bitowy.
- Co po tych zajęciach powinno się znać / wiedzieć / umieć
- Podstawy teoretyczne algebry Boole'a.
- Czym są bramki logiczne.
- Czym są tabele prawdy.
- W jaki sposób zaprojektować prosty układ logiczny.
- Zajęcia 5 Układ NE555
- Materiały
- Zadania
- Wymagane: zbuduj układ wykorzystujący NE555 w trybie monostabilnym, bistabilnym i astabilnym.
- Co po tych zajęciach powinno się znać / wiedzieć / umieć
- Opisać tryby działania układu NE555 (monostabilny, bistabilny i astabilny) i podać odpowiadające im schematy połączeń.
- Zajęcia 6-8 Praca z projektami z zestawu SparkFun Inventor's Kit
- Materiały
- SparkFun Inventor's Kit (SIK) Guide and Components
- Zadania
- Co po tych zajęciach powinno się znać / wiedzieć / umieć
- Jak posługiwać się przetestowanymi komponentami
- Zajęcia 9-14 Praca nad projektem zaliczeniowym
- Materiały
- Zadania
- Co po tych zajęciach powinno się znać / wiedzieć / umieć
Materiały