Programowanie mikrokontrolerów
  1. Zajęcia 1 Jak zasilić urządzenie elektroniczne
    • Materiały
    • Zadania
      • Wymagane: złóż i przetestuj podstawowy układ z liniowym regulatorem napięcia (linear voltage regulator circuit).
      • Wymagane: utwórz schemat zbudowanego układu z liniowym regulatorem napięcia (używając np. programu Fritzing).
      • Opcjonalne: złóż i przetestuj aplikacje z liniowym regulatorem napięcia: np. układ pozwalający na dostosowanie napięcia wyjściowego regulatora (circuit for increasing output voltage (adjusting output of fixed regulators)) lub układ z podtrzymywanem bateryjnym zasilania (battery backed-up regulated supply).
    • Co po tych zajęciach powinno się znać / wiedzieć / umieć
      • Znać i umieć stosować różne sposoby zasilania urządzeń elektronicznych.
  2. Zajęcia 2 Komunikacja komponentów wykorzystujących różne wartości poziomów logicznych (different logic levels)
    • Materiały
    • Zadania
      • Wymagane: złóż i przetestuj działanie
        • Zbuduj dzielnik napięcia opisany w Send logic signals from 5V device to 3.3V device.
        • Wykorzystaj dwukierunkowy konwerter stanów logicznych opisany w Bi-directional communication
        • Wykorzystaj moduł Arduino do przeprowadzenia testu opisanego w Potentiometer. W teście wykorzystujemy potencjometr (a więc regulowany dzielnik napięcia) do stopniowego zwiększania / zmniejszania napiecia. Celem testu jest sprawdzenie przy jakim napięciu stan pinu cyfrowego zmienia się z HIGH na LOW i odwrotnie.
    • Co po tych zajęciach powinno się znać / wiedzieć / umieć
      • W jaki sposób rozwiązywać problem łączenia urządzeń wykorzystujących różne poziomy stanów logicznych.
      • Jak używać analogowych i cyfrowych pinów w Arduino.
  3. Zajęcia 3 Rezystory podciągające czyli jak zainicjalizować piny mikrokontrolera.
    • Materiały
    • Zadania
      • Wymagane: zbuduj układy z tutoriala i przetestuj ich działanie.
    • Co po tych zajęciach powinno się znać / wiedzieć / umieć
      • Czym sa rezystory podciągające, dlaczego ich potrzebujemy i jak ich używać.
      • Umieć wyjasnić dlaczego zwykły przełącznik (tact switch) może być źródłem problemów. Wiedzieć jak te problemy rozwiązać.
  4. Zajęcia 4 Bramki logiczne
    • Materiały
    • Zadania
      • Wymagane: zbuduj sumator 1-bitowy.
      • Opcjonalne: zbuduj sumator 4-bitowy.
    • Co po tych zajęciach powinno się znać / wiedzieć / umieć
      • Podstawy teoretyczne algebry Boole'a.
      • Czym są bramki logiczne.
      • Czym są tabele prawdy.
      • W jaki sposób zaprojektować prosty układ logiczny.
  5. Zajęcia 5 Układ NE555
    • Materiały
    • Zadania
      • Wymagane: zbuduj układ wykorzystujący NE555 w trybie monostabilnym, bistabilnym i astabilnym.
    • Co po tych zajęciach powinno się znać / wiedzieć / umieć
      • Opisać tryby działania układu NE555 (monostabilny, bistabilny i astabilny) i podać odpowiadające im schematy połączeń.
  6. Zajęcia 6-8 Praca z projektami z zestawu SparkFun Inventor's Kit
    • Materiały
      • SparkFun Inventor's Kit (SIK) Guide and Components
    • Zadania
      • ...
    • Co po tych zajęciach powinno się znać / wiedzieć / umieć
      • Jak posługiwać się przetestowanymi komponentami
  7. Zajęcia 9-14 Praca nad projektem zaliczeniowym

Materiały