Informacje o ocenach
- 2016-03-02 Grafika rastrowa oraz wektorowa
- Materały
- Po tych zajęciach powinno się znać / wiedzieć / umieć
- Scharakteryzować grafikę rastrową / wektorową.
- Wyjaśnić różnice pomiędzy grafiką wektorową a rastrową.
- Wyjaśnić czym jest mora.
- Umieć określić jakie dane przechowywane są w rastrowych / wektorowych plikach graficznych.
- 2016-03-09 Podstawowe operacje rastrowe
- Materiały
- Po tych zajęciach powinno się znać / wiedzieć / umieć
- Umieć opisać sposób działania kilku przykładowych filtrów.
- 2016-03-16 Podstawowe algorytmy rastrowe - podstawy rysowania odcinka, część I
- Materiały
- Algorytm rysowania odcinka (skrypt, podrozdział 1.1)
- Efekty działania omawianych rozwiązań
- Po tych zajęciach powinno się znać / wiedzieć / umieć
- Wyjaśnić ideę algorytmu rysowania odcinka.
- 2016-03-23 Podstawowe algorytmy rastrowe - podstawy rysowania odcinka, część II
- Materiały
- Algorytm rysowania odcinka (skrypt, podrozdział 1.2-1.4)
- Efekty działania omawianych rozwiązań
- Po tych zajęciach powinno się znać / wiedzieć / umieć
- Wyjaśnić ideę algorytmu rysowania odcinka w bardziej zaawansowanej postaci i uogólnienie jej na dowolną krzywą.
- 2016-03-30 Podstawowe algorytmy rastrowe - podstawy rysowania odcinka, część III, okrąg, odcinki o zadanej grubości
- Materiały
- Po tych zajęciach powinno się znać / wiedzieć / umieć
- Wyjaśnić ideę algorytmu rysowania okręgu.
- Wyjaśnić ideę algorytmu antyaliasingowego.
- Wyjaśnić ideę algorytmu rysowania odcinka o zadanej grubości.
- Podać sposoby określania czy zadany punkt jest punktem wewnętrznym obszaru.
- Umieć określić na konkretnym przykładzie czy wskazany punkt jest punktem wewnętrznym obszaru.
- 2016-04-06 Podstawowe algorytmy rastrowe - wypełnianie obszaru
- Materiały
- Po tych zajęciach powinno się znać / wiedzieć / umieć
- Wyjaśnić ideę algorytmu wypełniania obszaru.
- 2016-04-13 Kolory
- Materiały
- Dodatkowe przydatne informacje
- Po tych zajęciach powinno się znać / wiedzieć / umieć
- Wyjaśnić pojęcia mające wpływ na odbieranie koloru tj. barwa, nasycenie i jasność.
- Czym jest przestrzeń barw i jak w niej interpretowane są powyższe pojęcia (np. jak w przestrzeni barw można pokazać zmianę nasycenia)?
- Opisać podstawowe systemy opisu koloru: RGB, CMYK, HSV, HSL, YUV.
- 2016-04-13 (odrabiane) Kolory, część II
- Materiały
- Dodatkowe przydatne informacje
- Po tych zajęciach powinno się znać / wiedzieć / umieć
- Wyjaśnić pojęcia posteryzacja, banding, dithering.
- Opisz podstawowe algorytmy ditheringu:
- Random dither
- Halftoning
- Patterning (clustered, dispersed patterns)
- Ordered dither
- Error-diffusion halftoning
Materiały
Materiały uzupełniające, dodatkowe, obejmujące wiecej niż jeden temat (dlatego ,,niepodpięte'' pod konkretne zajęcia), mniej lub bardziej związane z przedmiotem itd.