Programowanie na platformę iOS, 1
iOS programming, 1
Information about a project you have to complete.
  1. Zajęcia 1 Gra w okręty w terminalu (część 1) (en: Battleship game - terminal version, part 1)
  2. Zajęcia 2 Gra w okręty w terminalu (część 2) (en: Battleship game - terminal version, part 2)
  3. Zajęcia 3 Gra w okręty w terminalu (część 3) (en: Battleship game - terminal version, part 3)
  4. Zajęcia 4 Gra w okręty w terminalu (część 4) (en: Battleship game - terminal version, part 4)
  5. Zajęcia 5 Gra w okręty w terminalu (część 5) (en: Battleship game - terminal version, part 5)
  6. Zajęcia 6 Projekt interfejsu i warunki zaliczenia (en: Wireframes & requirements)
  7. Zajęcia 7 Gra w okręty - wersja iOS (część 1) (en: Battleship game - iOS version, part 1)
  8. Zajęcia 8 Gra w okręty - wersja iOS (część 2) (en: Battleship game - iOS version, part 2)
  9. Zajęcia 9 Gra w okręty - wersja iOS (część 3) (en: Battleship game - iOS version, part 3)
  10. Zajęcia 10 Gra w okręty - wersja iOS (część 4) (en: Battleship game - iOS version, part 4)
  11. Zajęcia 11 Gra w okręty - wersja iOS (część 5) (en: Battleship game - iOS version, part 5)
  12. Zajęcia 12 Gra w okręty - wersja iOS (część 6) (en: Battleship game - iOS version, part 6)
  13. Zajęcia 13 Gra w okręty - wersja iOS (część 7) (en: Battleship game - iOS version, part 7)

Materiały - moje

Swift

There is an alternative version of this tutorial with codes and examples in Objective-C. If you prefere, you can follow it.
  1. 1 Swift - podstawy (en. Swift - basics)
    • Materials
    • Co po tych zajęciach powinno się znać / wiedzieć / umieć (en. After this classes you should know)
      • Jak używać stałych i zmiennych (constants and variables) (en. How to use constants and variables)
      • Jak używać krotek (tuples) (en. How to use tuples)
      • Jak używać zmiennych opcjonalnych (optionals) (en. How to use optionals)
      • Jak używać konstrukcji sterujących przebiegiem wykonania programu (control flow) (en. How to use control flow)
      • Jak używać typu wyliczeniowego (enumerations) (en. How to use enumerations)
      • Posługiwanie się podstawowymi kolekcjami: tablicami, zbiorami, słownikamio (collections: arrays, sets, dictionaries) (en. How to use collections: arrays, sets, dictionaries)
  2. 2 Swift - funkcje. Swift - klasy (podstawy) (en. Swift - functions. Swift - classes (basics))
    • Materials
    • Co po tych zajęciach powinno się znać / wiedzieć / umieć (en. After this classes you should know)
    • Sposoby zapisania funkcji (en. All methods we can use to express functions)
    • Posługiwanie się funkcją jako typem (en. Function as a type)
    • Wykorzystanie funkcji zagnieżdżonych (en. Nested functions)
    • Czym są i jak korzysta się z domknięć (closures) (en. What are closures, how we can use them)
    • Podstawowa składnia struktur i klas (en. Basic classes syntax)
    • Własności (properites: computed properties, lazy stored properties, property observers, type properties, setting a property with a closure or function) (en. properites: computed properties, lazy stored properties, property observers, type properties, setting a property with a closure or function)
    • Metody, metody modyfikujące (mutating methods) (en. methods, mutating methods)
    • Indeksy (subscripts) (en. subscripts)
    • Dziedziczenie (inheritance) (en. inheritance)
  3. 3 Swift - klasy (inicjalizacja, zagnieżdżanie, kontrola dostępu) (en. Swift - classes (initialization, nesting, access control))
    • Materials
    • Co po tych zajęciach powinno się znać / wiedzieć / umieć
      • Podstawy inicjalizacji obiektów (en. basics of object initialization)
      • Inicjalizacja z parametrami (en. an initializer with parameters)
      • Inicjalizatory automatyczne (en. automatically provided initializers)
      • Inicjalizatory dedykowane(?) i użyteczne(?) (en. designated and convenience initializers)
      • Inicjalizatory zawodne (en. failable initializers)
      • Inicjalizatory wymagane (en. required initializers)
      • Deinicjalizatory (en. deinitializers)
      • ARC i rodzaje referencji (en. ARC and different reference types)
      • Opcjonalne wywoływanie w łańcuchu wywołań (en. optional chaining)
      • Rzutowanie typów (en. type casting)
      • Typy zagnieżdżone (en. nested types)
      • Kontrola dostępu (en. access control)
  4. 4 Swift - klasy (błędy, protokoły, rozszerzenia, generyczność) (en. Swift - classes (initialization, nesting, access control))

iOS programming

There is an alternative version of this tutorial with codes and examples in Objective-C. If you prefere, you can follow it.
  1. 1 iOS, first application
    • Materials
    • After this classes you should know
      • What the Model-View-Controller pattern is. Why we use this pattern.
      • What are actions and outlets in iOS.
      • How to create very basic iOS application.
      • How to work with constraints.
    • Other resources
      • No resources we have after this classes.
  2. 2 iOS, user interface controls
    • Materials
    • After this classes you should know
      • How to use text fields.
      • How to use sliders.
      • How to use segmented controls.
      • How to use switches.
      • How to use image view.
      • How to use action sheets and alerts.
      • How to use icons.
    • Other resources
      • No resources we have after this classes.
  3. 3 iOS, multiview application
    • Materials
    • After this classes you should know
      • Basic method of creating multiview application.
    • Other resources
      • No resources we have after this classes.
  4. 4 iOS, basic data storage
    • Materials
    • After this classes you should know
      • How to use property list / JSON files to save and restore application data.
    • Other resources
      • No resources we have after this classes.
  5. 5 iOS, table views
  6. 6 iOS, tab bar
    • Materials
    • After this classes you should know
      • Explain what is a tab bar and how we can use it.
    • Other resources
      • No resources we have after this classes.
  7. 7 iOS, navigation controllers
    • Materials
    • After this classes you should know
      • Explain what a navigation controllers is and how we can use it.
    • Other resources
      • No resources we have after this classes.
  8. 8 iOS, navigation controller and tab bar controller
  9. 9 Icons
    • Materials
    • After this classes you should know
      • How to create a correct set of application / tab icons or images
    • Other resources
      • No resources we have after this classes.
  10. 10 Settings
    • Materials
    • After this classes you should know
      • How to create a settings for iOS application
    • Other resources
      • No resources we have after this classes.

Other materials

Xcode

SwiftUI