Programowanie na platformę iOS, 1
Informacje o przedmiocie w tym warunki zaliczenia
Skrócony opis
Zajęcia (28h) składają się z trzech części:
- Wprowadzenie do języka Swift (8h) (zajęcia: 1-4)
- Sprawdzian umiejętności w zakresie języka Swift (2h) (zajęcia: 6)
- Podstawy tworzenia aplikacji na platformę iOS (14h) (zajęcia: 5, 7-12)
- Praca nad projektem zaliczeniowym (4h) (zajęcia: 13-14)
Wymagania wstępne
Umiejętność programownia w dowolnym imperatywnym języku (C/C++, Python, Pascal itp) oraz znajomość zasad tworzenia oprogramowania obiektowego.
Efekty kształcenia
Po zakończonym kursie student:
- w zakresie WIEDZY
- xxx
- w zakresie UMIEJĘTNOŚCI
- xxx
- xxx
- w zakresie KOMPETENCJI
- xxx
Treści kształcenia
- Wprowadzenie do języka Swift (8h)
- Swift - podstawy.
- Swift - funkcje. Swift - klasy (podstawy).
- Swift - klasy (inicjalizacja, zagnieżdżanie, kontrola dostępu).
- Swift - klasy (błędy, protokoły, rozszerzenia, generyczność).
- Podstawy tworzenia aplikacji na platformę iOS (12h)
Metody i kryteria oceniania
Na ocenę ogólną z zajęć składa się:
Na ocenę z ćwiczeń składa się:
a
- Kolokwium z języka Swift (waga dla oceny końcowej: 20%). Wymagane uzyskanie oceny pozytywnej.
- Projekt praktyczny związany z tworzeniem aplikacji dla systemu iOS.(waga dla oceny końcowej: 80%)
Projekt sprawdza efekty kształcenia w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji (efekty: xxx).
Literatura podstawowa
Literatura uzupełniająca
- Wszelkie inne materiały podane na stronie głównej przedmiotu.