Class diagram
Diagram klas
  1. W jakim celu używa się diagramów klas?
  2. Co to jest obiekt? Co to jest klasa? Wyjaśnij relację pomiędzy klasą a obiektem.
  3. Jakie kategorie pojęciowe decydują o stanie obiektu, a jakie o jego zachowaniu?
  4. Jakie elementy może zawierać symboliczny opis klasy?
  5. Wymień rodzaje asocjacji oraz opisz podstawowe różnice między nimi.
  6. W jaki sposób oznacza się kierunkowość (tj. dwukierunkowa, jednokierunkowa) nawigacji?
  7. Wymień rodzaje oznaczeń liczebności.
  8. Wskaż podstawowe różnice pomiędzy agregacją całkowitą (agregacją silną, kompozycją) a agregacją częściową (agregacją słabą, agregacją współdzieloną).
  9. Wyjaśnij pojęcie zobowiązania klasy.
  10. Omów poziomy widoczności występujące w języku UML. Porównaj je z poziomami widoczności występującymi w znanych Tobie językach programowania.
  11. Wyjaśnij koncepcję statyczności.
  12. Omów składnię atrybutów oraz operacji w języku UML.
  13. Wyjaśnij pojęcie kwalifikatora.
  14. Omów poniższe pojęcia i wyjaśnij relację pomiędzy nimi
    1. dziedziczenie,
    2. klasa konkretna,
    3. obiekt,
    4. klasa abstrakcyjna,
    5. uogólnienie,
    6. dyskryminator.
  15. Wyjaśnij pojęcie zależności i realizacji.
  16. Jaką rolę spełniają diagramy obiektów.