Class diagram
Diagram klas
- W jakim celu używa się diagramów klas?
- Co to jest obiekt? Co to jest klasa? Wyjaśnij relację pomiędzy klasą a obiektem.
- Jakie kategorie pojęciowe decydują o stanie obiektu, a jakie o jego zachowaniu?
- Jakie elementy może zawierać symboliczny opis klasy?
- Wymień rodzaje asocjacji oraz opisz podstawowe różnice między nimi.
- W jaki sposób oznacza się kierunkowość (tj. dwukierunkowa, jednokierunkowa) nawigacji?
- Wymień rodzaje oznaczeń liczebności.
- Wskaż podstawowe różnice pomiędzy agregacją całkowitą (agregacją silną, kompozycją) a agregacją częściową (agregacją słabą, agregacją współdzieloną).
- Wyjaśnij pojęcie zobowiązania klasy.
- Omów poziomy widoczności występujące w języku UML. Porównaj je z poziomami widoczności występującymi w znanych Tobie językach programowania.
- Wyjaśnij koncepcję statyczności.
- Omów składnię atrybutów oraz operacji w języku UML.
- Wyjaśnij pojęcie kwalifikatora.
- Omów poniższe pojęcia i wyjaśnij relację pomiędzy nimi
- dziedziczenie,
- klasa konkretna,
- obiekt,
- klasa abstrakcyjna,
- uogólnienie,
- dyskryminator.
- Wyjaśnij pojęcie zależności i realizacji.
- Jaką rolę spełniają diagramy obiektów.