Systemy operacyjne dla urządzeń mobilnych
  1. 2014-02-26 Próbujemy uruchomić Tizen SDK
  2. 2014-03-05 Dalsze zmagania z Tizen SDK
  3. 2014-03-12 Rezygnujemy z pracy z Tizen SDK
    do czasu aż stanie się bardziej przyjazny a szczególnie do czasu, aż dokumntacja stanie się bardziej sensowna. Zabieramy się za Androida
    • Android SDK
    • Getting Started
      • Building Your First App
    • Poza tym warto przeczytać
    • Miniprojekt numer 1: napisać aplikację spełniającą następujące warunki
      • Na ekranie głównym aplikacji widoczne jest jedno pole tekstowe (textMessage) i przycisk Send.
      • Naciśnięcie przycisku Send powoduje
        • przejście do kolejnego ekranu (ActivityShowMessage);
        • wypisania na ekranie ActivityShowMessage tekstu wpisanego w pole textMessage.
    • Co po tych zajęciach powinno się znać / wiedzieć / umieć
      • Znać i umieć opisać poszczególne składniki prostej aplikacji.
      • Znać i umieć opisać istotne różnice pomiędzy kolejnymi wersjami Android SDK.
  4. 2014-03-19 Cykl życia aplikacji w systemie Android. Przechowywanie danych.
    • Getting Started
      • Managing the Activity Lifecycle
      • Saving Data
      • Miniprojekt numer 2: napisać aplikację spełniającą następujące warunki
        • Aplikacja na ekranie głownym zawiera
          • liczniki zliczające wywołania metod związanych z przejściem pomiędzy stanami;
          • przycisk Next pozwalający przejść do następnego ekranu;
          • przycisk showInfo wyświetlający proste okienko dialogowe z informacją i przyciskiem pozwalającym je zamknąć.
        • Wywołanie metod związanych z przejściem pomiędzy stanami powinno skutkować
          • zmianą wartości odpowiedniego licznika;
          • wypisaniem stosownego komunikatu w logu.
        • Inne wymagania
          • Aplikacja powinna zapisywać wartości licznika w Shared Preferences celem odtworzenia jego wartości przy ponownym uruchomieniu aplikacji.
          • Aplikacja powinna zawierać przycisk pozwalający zamknąć aplikację i wyzerować wszystkie liczniki w Shared Preferences.
      • Miniprojekt numer 3: napisać aplikację spełniającą następujące warunki
        • Na ekranie głównym aplikacji widoczne jest jedno pole tekstowe (textMessage), przycisk Save oraz Show.
        • Naciśnięcie przycisku Save powoduje zapisanie podanego tekstu w pliku w publicznej przestrzeni External Storage. Dane w pliku zapisywane są według wzorca
          <data>
             <timestamp>yyyy-mm-dd hh:mm:ss</timestamp>
             <note>Treść wiadomości</note>
          </data>
          
        • Naciśnięcie przycisku Show powoduje
          • przejście do kolejnego ekranu (ActivityShowMessage);
          • wypisanie licznika wszystkich zapisanych wiadomości;
          • wypisanie na ekranie ActivityShowMessage tekstu pierwszej wiadomości.
        • Ekran ActivityShowMessage zawiera
          • licznik wszystkich wiadomości;
          • pole wyświetlające numer aktualnie wyświetlanej wiadomości;
          • datę aktualnie wyświetlanej wiadomości;
          • treść aktualnie wyświetlanej wiadomości;
          • przycisk Prev oraz Next pozwalające wyświetlić poprzednią oraz następną wiadomość;
          • przycisk Back pozwalający na powrót do ekranu głównego;
          • przycisk Delete pozwalający usunąć aktualnie wyświetlaną wiadomości.
      • Co po tych zajęciach powinno się znać / wiedzieć / umieć
        • Znać i umieć opisać cykl życia aplikacji.
        • Znać i umieć opisać sposoby zapisu danych w plikacjach Android.
  5. 2014-03-26 Kontynuacja poprzednich zajęć
  6. 2014-04-02 Intencje - współpraca z innymi aplikacjami
    • Getting Started
    • Building Apps with Content Sharing
    • Android Intents - Tutorial
    • Miniprojekt numer 4: Intencje
      Na projekt składają się trzy aplikacje:
      • IntentTesterAdd Aplikacja nie posiada żadnego interejsu. Uruchomiona powinna wyświetlić komunikat Starting add subactivity a następnie No arguments at all oznaczający, że nie przekazano do aplikacji żadnych argumentów.
      • IntenetTesterSub - aplikacja działa jak IntenetTesterAdd, ale wykonuje odejmowanie.
      • IntentTesterMainSimple Aplikacja powinna posiadać proste interfejs (patrz film) pozwalajacy na wprowadzenie dwóch liczb całkowitych oraz przycisk który powoduje wywołanie innych aplikacji w oparciu o intencje. Rodzaj intencji należy tak wybrać aby wywoływane były aplikacje IntentTesterAdd oraz IntentTesterSub dając użytkownikowi możliwość wyboru która z aplikacji na zostać użyta. Po zatwierdzeniu wybrana aplikacja powinna dokonać obliczeń i odesłać wynik, który powinien zostać zaprezentowany w oknie aplikacji IntentTesterMainSimple
      Szczegóły działania widoczne są na filmie swf, mp4
    • Co po tych zajęciach powinno się znać / wiedzieć / umieć
      • Co to jest intencja? Do czego służą intencje?
      • Mechanizm przekazywania danych i odpowiedzi z wykorzystaniem intencji.
    • Przydatne materiały
  7. 2014-04-09 Kontynuacja poprzednich zajęć
  8. 2014-04-16 Aplikacje działające w tle (IntentService)
  9. 2014-04-23 Kontynuacja poprzednich zajęć
  10. 2014-05-07 Współdzielenie plików
    • Sharing Files
    • Co po tych zajęciach powinno się znać / wiedzieć / umieć
  11. 2014-05-14 Kontynuacja poprzednich zajęć

Dodatkowe materiały

Android

  1. API Guides