Android - Intencje
- Materiały
- Projekt numer 5: Na projekt składają się trzy aplikacje:
- IntentTesterAdd Aplikacja nie posiada żadnego interfejsu. Uruchomiona powinna wyświetlić komunikat typu Toast o treści Starting add subactivity a następnie No arguments at all oznaczający, że nie przekazano do aplikacji żadnych argumentów.
- IntenetTesterSub - aplikacja działa jak IntenetTesterAdd, ale wykonuje odejmowanie.
- IntentTesterMainSimple Aplikacja powinna posiadać prosty interfejs (patrz film na stronie z moim rozwiązaniem tego zadania) pozwalajacy na wprowadzenie dwóch liczb całkowitych oraz przycisk który powoduje wywołanie innych aplikacji w oparciu o intencje. Rodzaj intencji należy tak wybrać aby wywoływane były aplikacje IntentTesterAdd oraz IntentTesterSub dając użytkownikowi możliwość wyboru która z aplikacji ma zostać użyta. Po zatwierdzeniu wybrana aplikacja powinna dokonać obliczeń i odesłać wynik, który powinien zostać zaprezentowany w oknie aplikacji IntentTesterMainSimple
- UWAGA: zadanie także można zrealizować tworząc jedną aplikację.
- Co po tych zajęciach powinno się znać / wiedzieć / umieć
- Co to jest intencja? Do czego służą intencje?
- Mechanizm przekazywania danych i odpowiedzi z wykorzystaniem intencji.
Sposób testowania i oczekiwane efekty
Szczegóły działania (w wersji z 3 aplikacjami) widoczne są na filmie
swf,
mp4.
Uruchamiamy program
IntentTesterAdd

Program informuje nas o uruchomienu bez żadnych argumentów.

Uruchamiamy program
IntentTesterSub

Program informuje nas o uruchomienu bez żadnych argumentów.

Uruchamiamy program
IntentTesterMainSimple

Podajemy wartości dwóch argumentów (2 i 3) i naciskamy przycisk
Execute

Wybieramy program (aktywność) który ma wykonać zadanie

Wywołany program praktycznie natychmiast powinien się zakończyć (za pomocą komunikatów typu
Toast powinna być wyświetlona informacja o uruchomieniu tego programu oraz wartości argumentów przekazanych do niego), efekty jego działania powinny być wyświetlone w aktywności głównej.

Ponownie podajemy wartości dwóch argumentów (2 i 3) i naciskamy przycisk
Execute

Wybieramy program (aktywność) który ma wykonać zadanie

Wywołany program praktycznie natychmiast powinien się zakończyć (za pomocą komunikatów typu
Toast powinna być wyświetlona informacja o uruchomieniu tego programu oraz wartości argumentów przekazanych do niego), efekty jego działania powinny być wyświetlone w aktywności głównej.
Dodatkowe zasoby
- W ramach projektu (wersja z 1 aplikacją) utworzono strukturę katalogowo plikową pokazaną poniżej

zawierającą następujące pliki
- W wersji z jedną aplikacją może wystąpić problem z rozróżnieniem aktywności. Można wówczas nadać osobne nazwy każdej z nich za pomocą android:label (zobacz)
<application
android:label="@string/turns_up_in_manage_apps" >
<activity
android:name=".MainActivity"
android:label="@string/turns_up_in_shortcuts" >
...
</activity>
</application>