Skrócony opis
- Przyswojenie podstawowej wiedzy i nabycie elementarnych umiejętności związanych z tworzeniem aplikacji na popularne urządzenia przenośne.
Wymagania wstępne
Umiejętność programowania w Javie, znajomość podstaw programowania w C.
Efekty kształcenia
Po zakończonym kursie student:
- w zakresie WIEDZY
- Ma wiedzę na temat sposobów tworzenia aplikacji działających na wybranych urządzaniach mobilnych.
- w zakresie UMIEJĘTNOŚCI
- Posiada umiejętność tworzenia aplikacji na platformę Android.
- Potrafi samodzielnie kształcić się poprzez pozyskiwanie informacji z dostępnych źródeł krajowych oraz zagranicznych.
- w zakresie KOMPETENCJI
- Rozumie potrzebę śledzenia ciągłych zmian i zdobywania umiejętności pozwalających na korzystanie z najnowszych technologii komputerowych.
Treści kształcenia
- Budowa prostej aplikacji dla systemu Android
- Interfejs użytkownika
- Intencje i usługi
- Przechowywanie danych
- Powiadomienia i alarmy
- Zapoznanie z podstawami tworzenia aplikacji dla systemu iOS.
Metody i kryteria oceniania
Na ocenę ogólną z zajęć składa się:
Na ocenę z wykładu składa się:
Na ocenę z ćwiczeń składa się:
- średnia ocen za wykonane projekty (100%). Ilość projektów różna w różnych latach.
Projekty sprawdzają efekty kształcenia w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji (efekty: 1.1, 2.1, 2.2, 3.1).
Literatura podstawowa
- [ableson, 2011] Frank Ableson, Robi Sen, Android w akcji. Wydanie II, Helion, 2011 (lub wersja angielska: W. Frank Ableson, Robi Sen, Chris King and C. Enrique Ortiz, Android in Action, Third Edition, Manning Publ., 2011)
- Shane Conder, Lauren Darcey: Android. Programowanie aplikacji na urządzenia przenośne, Wydanie II, Helion, Gliwice 2011
- Sayed Hashimi, Satya Komatineni, Dave MacLean: Android 3. Tworzenie aplikacji, Helion, Gliwice 2010
- Charlie Collins, Michael Galpin, Matthias Kaepler: Android w praktyce, Helion, 2012 (lub wersja angielska: Charlie Collins, Michael Galpin, Matthias Kaepler: Android in Practice, Manning Publications Co., 2012)
- Seria tutoriali poświęcona systemowi iOS
Literatura uzupełniająca
- Jeff Friesen: Java. Przygotowanie do programowania na platformę Android, Helion, Gliwice 2011