Pytania
Pobierz plik pdf z pytaniami
Odpowiedzi
Moje notatki z odpowiedziami
Komentarze
Poniżej rzeczy, które były najbardziej zauważalne.
- Jednostki Ogólnie nie ogarniają Państwo zupełnie jednostek. Nie rozróżniają bitów od bajtów, symbol b jest dla Państwa tożsamy z B a przedrostki dwójkowe i dziesiętne stosują Państwo jak się Państwu podoba.

Hmmm... Bajt jest zwykle 8 bitowy. Jak więc uzyskać jego 0,128 część? Chętnie bym się dowiedział.

W tym przypadku jestem pewien na 99,9999%, że Autor zupełnie nie zauważył "drobnej" różnicy pomiędzy bitem a bajtem i stąd zapis 1kb = 1000B

Tutaj początek jest nawet OK, ale dalej to dramat, bo jak sądzę Autor wykonał następujące działanie: 1024^3 - 1000^3 = 24^3 co stawia pod znakiem zapytania czy aby na pewno uzyskał wynik pozytywny na Maturze.
Niestety tego typu rozumowanie obserwowałem w Państwa pracach zatrważająco często

Raptem w kilku pracach widziałem poprawny zapis, podobny do tutaj zaprezentowanego kiedy to Autor wiedział co piszę pisząc 1GB=1000MB ale już 1GiB to 1024MiB.

To już ostatni "kwiatek" z tej serii.
Nie zaliczę egzaminu nikomu, kto nie będzie umiał poprawnie wykonać zadań tego typu.
- Funkcja przejścia Zastanawia mnie, jak to jest, że ja na wykładzie opowiadam przez kilka minut, potem rysujemy na tablicy itd. a Państwo sądzą, że można to samo powiedzieć jednym prostym zdaniem


Oczekuję znacząco bardziej rozbudowanych odpowiedzi, które mnie przekonają, że Państwo wiedzą czym funkcji przejścia (lub dowolne inne pojęcie jakie mają Państwo opisać / wyjaśnić) jest. Jednozdaniowa odpowiedź mnie nie przekonuje.
- BNF Podobna sytuacja jak z funkcją przejścia dotyczyła także BNF

Taka odpowiedź zdecydowanie nie jest wystarczająca.
- Systemy liczbowe Pytania związane z systemami liczbowymi, to pewniaki, które mają Państwu dostarczyć punktów - wszak każdy z Państwa uzyskał zaliczenie z ćwiczeń, więc mam podstawy sądzić, że to Państwo wiedzą. Niestety rzeczywistość zdaje się być inna - strasznie dużo błędów związanych z systemami liczbowymi

Jak widać Autor nawet poprawnie obliczył ciąg 0-1, pogrupował bity zgodnie z opisem, tylko co z tego skoro nawet widząc, że ma do czynienia z systemem zmiennoprzecinkowym (wszak mamy mantysę i cechę), otrzymany ciąg zinterpretował jako liczbę całkowitą i to jeszcze 16. A może to jeszcze coś innego?
- UTF / systemy liczbowe

Widzimy liczbę 15B(16), która w systemie (2) zostaje zapisana jako 1111 (to odpowiednik 15) oraz 1011 (odpowiednik B). I jakoś Autorowi przez myśl nie przeszło, że w systemie (16) nie ma cyfry 15 (jest F) bo wówczas nie można by jej odróżnić od dwóch cyfr 1 i 5 stojących jedna za drugą.
- Zadanie z formatem pliku dla czujników

Autor pisze o 3 bitach, po czym zapisuje na nich 3-cyfrową liczbę dziesiętną. Dla mnie kupy się to nie trzyma.

Proszę zwrócić uwagę na bajt 5 - mamy w nim bity od 0 do 10 a więc w bajcie mieści się 11 bitów. To i tak lepiej niż w bajcie 4, bo tam mieści się ich 34 (od 0 do 33).
- Zadanie z formatem pliku dla drzewa

Zadanie potwierdza moje obawy związane z zupełnym niezrozumieniem przez Państwa ideii reprezentacji danych dowolnego pochodzenia. W tym przypadku daną jest drzewo i chodziło o wymyślenie sposobu zapisu informacji o tym drzewie tak, aby można je potem odtworzyć. Pokazany opis jest jednym z nielicznych poprawnych. W większości przypadków pisali państwo pewien ciąg - nie wspominając zupełnie o tym, w jaki sposób go Państwo otrzymali - po czym z tego ciągu konstruowali drzewo.
Poświęciłem 2 godziny aby powyższe przygotować. Nie po to aby się śmiać tylko po to, aby zwrócić uwagę. Mam nadzieję, że to Państwo docenią i wyciągną właściwe wnioski.