Grafika 3D

    Wykład

    1. 2014-02-26 Rzut perspektywiczny - trochę bliżej praktyki
      • Rozdział 3: An Ancient Renderer Made Modern, s. 61-80, z książki Computer Graphics Principles and Practice, Third Edition, Addison-Wesley, 2013 (książkę mogę na życzenie udostępnić).
      • Mój program z zajęć
      • Po tych zajęciach powinno się znać / wiedzieć / umieć
        • Wyjaśnić ideę rzutu perspektywicznego.
        • Opisać rodzaje układów współrzędnych (prawo- i lewoskrętny oraz kartezjański, biegunowy, walcowy i sferyczny) i umieć w praktyce przechodzić od jednego układu do innego.
    2. 2014-03-05 Przekształcenia w przestrzeni dwuwymiarowej
    3. 2013-03-12
      • Ciąg dalszy poprzednich zajęć. Dodajemy do programu możliwość stosowania transformacji.
      • Mój program z zajęć (iteracja 02)
      • Po tych zajęciach powinno się znać / wiedzieć / umieć
    4. 2013-03-19
    5. 2013-03-26 Przekształcenia w przestrzeni trójwymiarowej. Obroty (bez kwaternionów)
      • Rozdział 11: Transformations in Three Dimensions, (11.1 - 11.3, bez 11.2.6 i 11.2.7) s. 263-279, z książki Computer Graphics Principles and Practice, Third Edition, Addison-Wesley, 2013 (książkę mogę na życzenie udostępnić).
      • Moja prezentacja
      • Po tych zajęciach powinno się znać / wiedzieć / umieć
        • Umiejętności analogiczne jak dla przypadku 2D
        • Podać sposoby opisu obrotów (patrz także materiał z następnych zajęć)
        • Porównać typy obrotów (patrz także materiał z następnych zajęć)
    6. 2013-04-02 Przekształcenia w przestrzeni trójwymiarowej. Kwaterniony
    7. 2013-04-02 Ostrosłup widzenia (frustum)
      • Rozdział 13: Camera Specifications and Transformations, s. 299-320, z książki Computer Graphics Principles and Practice, Third Edition, Addison-Wesley, 2013 (książkę mogę na życzenie udostępnić).
      • Ostrosłup widzenia (wzorki)
      • Perspektywa (w tym ostrosłup widzenia)
      • Po tych zajęciach powinno się znać / wiedzieć / umieć
        • Czym jest ostrosłup widzenia
        • Opisać parametry wyznaczające ostrosłup widzenia
        • Wyjaśnić
    8. 2013-04-09 Podsumowanie
      • Po tych zajęciach powinno się znać / wiedzieć / umieć

    Ćwiczenia

  1. 2014-02-26
    Blender podstawy.
    • Praca własna z Blender 3D: Noob to Pro, rozdziały 1 - 34 Steps in the process of 3D modeling and rendering (what Blender does) Some rudiments of 3D analytic geometry (axes and coordinates) orthographic and perspective views of a 3D object local coordinate systems and child objects the fundamentals of Blender's user interface (hotkeys, windows, and menus) how to view a 3D scene from different vantage points (in Blender)

Materiały

  1. Blender 3D: Noob to Pro