macOS
programowanie aplikacji

Skrócony opis

Celem zajęć jest wprowadzenie do tworzenia aplikacji na platformę macOS. Zasadnicze treści przedmiotu skupiają się na zdobyciu umiejętności programowania w wybranym języku programowania, posługiwania się środowiskiem XCode oraz tworzenia prostych aplikacji dla systemu macOS.

Wymagania wstępne

Podstawy programowania obiektowego.

Efekty kształcenia

Po zakończonym kursie student:

  1. w zakresie WIEDZY
    1. Zna podstawowe pojęcia związane z aplikacją dla systemu macOS.
    2. Zna podstawowe konstrukcje jednego z głównych języków programowania na platformę macOS.
  2. w zakresie UMIEJĘTNOŚCI
    1. Swobodnie programuje w podstawowym zakresie w jednym z głównych języków programowania na platformę macOS.
    2. Osługuje się środowiskiem Xcode.
    3. Tworzy proste aplikacje działające w systemie macOS.
  3. w zakresie KOMPETENCJI
    1. Potrafi samodzielnie kształcić się w oparciu o źródła krajowe, ale przede wszystkim zagraniczne.
    2. Potrafi kreatywnie rozwiązywać postawione zadania i napotkane problemy.

Treści kształcenia

Zajęcia (28h) składają się z trzech części:

  1. Wprowadzenie do języka Swift (8h). 4 godziny praca samodzielna (realizacja 4 tutoriali). 4 godziny praca wspólna (razem piszemy jakiś program).
    1. Swift - wprowadzenie
    2. Swift - funkcje. Swift - klasy (podstawy)
    3. Swift - klasy (inicjalizacja, zagnieżdżanie, kontrola dostępu)
    4. Swift - klasy (błędy, protokoły, rozszerzenia, generyczność)
  2. Podstawy tworzenia aplikacji na platformę macOS (12h). 4 godziny praca samodzielna (realizacja 2 tuoriali). 8 godzin praca wspólna, poprzedzona samodzielnym zapoznaniem z 4 tutorialami.
    1. Podstawowe komponenty insterfejsu użytkownika (m.in. przyciski, etykiety, pola tekstowe).
    2. Elementy grafiki.
    3. Tworzenie menu, alertów, prostych okien dialogowych.
    4. Zapis danych.
    5. Wykonywanie zadań poza głównym wątkiem aplikacji - programowanie współbieżne.
    6. Komunikacja sieciowa.
  3. Praca nad projektem zaliczeniowym (8h)

Metody i kryteria oceniania

Na ocenę ogólną z zajęć składa się:

Projekt sprawdza efekty kształcenia w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji (efekty: xxx)


Literatura podstawowa

Literatura uzupełniająca

1. Strona WWW przedmiotu. 2.