Sposób oceniania oraz warunki zaliczeń są umieszczone na osobnej
podstronie
Wykład
Skrypt zawierający zarówno materiał z wykładu jak i z ćwiczeń.
Przykładowe
pytania.
Plan zajęć
- Czym jest sztuczna inteligencja?
- Logika rozmyta
- Reprezentacja wiedzy. PROLOG cz. 1
- Algorytmy genetyczne
- Opowiadanie o mozgu, elementarnej budowie neuronu, matematycznym modelu neuronu, funkcjach aktywacji.
- Rodzaje sieci, rodzaje uczenia, reguła perceptronu.
- Sztuczne sieci neuronowe (hopfield)
- PROLOG cz. 2
- Test Turinga, Chiński pokój
Materiały uzupełniające:
www.kognitywistyka.net/artykuly/mk-kswapsi.pdf Wersja lokalna
www.obi.opoka.org.pl/zfn/018/zfn01804Kloch.pdf Wersja lokalna
Ćwiczenia
Plan zajęć
- Algorytmy przeszukiwania
- Mini-max
- Logika rozmyta (baza reguł)
- Boidy
- Algorytm genetyczny
- Metoda Monte Carlo
- Sieć jednokierunkowa
- Sieć Hopfielda
Przykładowe programy
- Przeszukiwania wszerz i w głąb
- Best First Search
Pliki testowe do algorytmów
Grafy
Grafy w przestrzeni
Labirynty
Inne
Wygląd pól labiryntu (numeracja pól zgodnie z opisem w skrypcie)
Przykładowa plansza:

oraz proponowany koszt wejścia na pola:
Symbol |
Nazwa pola |
Koszt wejścia na pole |
 |
Droga główna |
0.25 |
 |
Droga drugorzędna |
0.5 |
 |
Droga polna |
1 |
 |
Góry |
4 |
 |
Las |
+1 |
 |
Miasto |
1 |
 |
Teren nizinny |
1 |
 |
Teren pagórkowaty |
3 |
 |
Rzeka |
Przekraczanie zabronione (tylko po drodze) |
 |
Wzniesienia |
2 |