Teoria i praktyka programowania gier komputerowych

Ćwiczenia i wykład

  1. Tydzień 1
    1. 2012-10-03 Ćwiczenia ,,zapoznawcze''. Dyskutujemy oczekiwania i możliwości uczestników. Ustalamy formułę zajęć.
    2. 2012-10-04 Dyskutujemy pomysły na grę. Praca domowa: przygotować się do dyskusji na temat wykładu (patrz poniżej).
    3. 2012-10-04 (W) Czym jest gra? Czym jest silnik gry? Dyskusja. pobierz
  2. Tydzień 2
    1. 2012-10-10 Zapoznanie z Androidem cz. I. Android z punktu widzenia użytkownika. Dyskutujemy pomysły na grę.
    2. 2012-10-11 (W) Zapoznanie z Windows Phone 7 i XNA.
      • C# with XNA - Tutorial 1 - Part 1. In this tutorial series, we will be creating a game/application that will contain a ball bouncing around the borders of the application's form.
      • WP7applist uaktualniane na bieżąco statystyki dotyczące aplikacji na Windows Phone
      A przy okazji
  3. Tydzień 3
    1. 2012-10-17 Zapoznanie z Androidem cz. II. Android z punktu widzenia programisty.
    2. 2012-10-18 Mechanizm podwójnego buforowania. Główna pętla gry.
    3. 2012-10-18 (W) Podstawy grafiki 3D czyli: wektor, macierz i kwaternion
  4. Tydzień 4
    1. 2012-10-24 Dyskusje na temat projektów
    2. 2012-10-25
    3. 2012-10-25 Dyskusje na temat projektów
  5. Tydzień 5
    1. 2012-11-07 Dyskusje na temat projektów
    2. 2012-11-08 Inne spojrzenie na implementacje algorytmów
    3. 2012-11-08 Dyskusje na temat projektów
  6. Tydzień 6
    1. 2012-11-14 Dyskusje na temat projektów
    2. 2012-11-15 Gry przeglądarkowe
    3. 2012-11-15 Dyskusje na temat projektów
  7. Tydzień 7
    1. 2012-11-14 Dyskusje na temat projektów
    2. 2012-11-15 Podstawy wykrywania kolizji. VS & XNA for Windows Phone 7
    3. 2012-11-15 Dyskusje na temat projektów
  8. Tydzień 8
    1. 2012-11-28 Dyskusje na temat projektów
    2. 2012-11-29
    3. 2012-11-29 Dyskusje na temat projektów
  9. Tydzień 9
    1. 2012-12-05 Dyskusje na temat projektów
    2. 2012-12-06
    3. 2012-12-06 Dyskusje na temat projektów
  10. Tydzień 10
    1. 2012-12-12 Dyskusje na temat projektów
    2. 2012-12-13
    3. 2012-12-13 Dyskusje na temat projektów
  11. Tydzień 11
    1. 2012-12-19 Dyskusje na temat projektów
    2. 2012-12-20 Przestrzeń 3D, rzutowanie i ostrosłup widzenia (pobierz).
    3. 2012-12-20 Dyskusje na temat projektów

Projekty

SkładTematykaMateriały
Grabowska Daria
Połukord Szymon
Gra RPG w stylu Might of Magic
C++, Allegro, PC
Bogdanovic MarekTower Defense
web
Axel Sanza
Rydz Adrian
UDK
Android
Banasiak Paulina
Czembrowski Maciej
Wasiak-Bassa Agnieszka
Tower Defense
Android
Grzejda Marcin
Owczarek Adam
przygodowa (?)
XNA

Referaty

TematAndroid.
Osoby odpowiedzialneAdrian Rydz, Axel Sanza
Materiały
Oceny
Komentarze
Pokaż
TematWindows Phone.
Osoby odpowiedzialne
Oceny
Komentarze
Pokaż
TematPodstawy grafiki 3D czyli: wektor, macierz i kwaternion.
Osoby odpowiedzialneSzymon Bakalarski, Piotr Węgrowski, Maciej Kacprzak, Radosław Dudas
Materiały
Oceny
Komentarze
Pokaż
TematMechanizm podwójnego buforowania. Główna pętla gry.
Osoby odpowiedzialneSzymon Połukord
Materiały
Oceny
Komentarze
Pokaż
TematRzutowanie aksonometryczne. Mapy isometryczne i hexagonalne.
Osoby odpowiedzialne
Materiały
Oceny
Komentarze
Pokaż
TematMotion capture.
Osoby odpowiedzialneMaciej Czembrowski
Materiały
Oceny
Komentarze
Pokaż
TematInne podejście do znanych algorytmów.
Osoby odpowiedzialnePiotr Fulmański
MateriałyPatrz powyżej, tydzień 5.
Oceny
Komentarze
TematGry przeglądarkowe.
Osoby odpowiedzialneAgnieszka Wasiak-Bassa
Materiały
Oceny
Komentarze
Pokaż
TematPodstawy wykrywania kolizji. VS & XNA for Windows Phone 7
Osoby odpowiedzialne
Materiały
Oceny
Komentarze
Pokaż
TematKolizje - uzupełnienie.
Osoby odpowiedzialnePiotr Fulmański
MateriałyPatrz powyżej, tydzień 8.
Oceny
Komentarze
TematBump mapping, efekty cząsteczkowe
Osoby odpowiedzialnePiotr Fulmański
MateriałyPatrz powyżej, tydzień 9.
Oceny
Komentarze
TematAI w grach - przyklady
Osoby odpowiedzialnePiotr Fulmański
MateriałyPatrz powyżej, tydzień 10.
Oceny
Komentarze

KtoTydzień 1Tydzień 2Tydzień 3Tydzień 4Tydzień 5Tydzień 6Tydzień 7Tydzień 8Tydzień 9Tydzień 10
  1. Czym jest gra? Czym jest silnik gry?
  1. Android
  2. WP 7
  1. Grafika 3D
  2. Podwójne buforowanie. Główna pętla gry.
  1. Rzutowanie aksonometryczne. Mapy isometryczne i hexagonalne.
  2. Motion capture
  1. Inne podejście do znanych algorytmów
  1. Gry przeglądarkowe
  1. Podstawy wykrywania kolizji. VS & XNA for Windows Phone 7
  1. Kolizje - uzupełnienie
  1. Bump mapping, efekty cząsteczkowe
  1. AI w grach - przyklady
Szymon Bakalarski++/+nb/++/+nbnbnbnbnbnb
Paulina Banasiak++/++/++nbnbnbnbnb
Marek Bogdabovic++/+-/-nbnbnbnbnbnb
Maciej Czembrowski++/+-/-+nbnbnb+nb
Radosław Dudasnb/-nbnbnbnbnbnb
Daria Grabowska++/nb-/-+nbnbnbnb+
Marcin Grzejda++/++/++/++nbnbnb+nb
Maciej Kacprzaknb/-nbnbnbnbnbnb
Katarzyna Lewenda++/+nb/++/+++nbnb++
Adam Owczarek++/--/nbnbnbnbnb+nb
Szymon Połukord++/+-/+,-++nbnbnb+
Adrian Rydz+-/++/++nbnbnb+nb
Axel Sanza++/++/++nbnbnb+nb
Agnieszka Wasiak-Bassa-/nb+/++nbnbnbnbnb
Piotr Węgrowskinb/-nbnbnbnbnbnb
Michał Wolskinb/-nbnbnbnbnbnb

Materiały


Android

Windows

Lua


Java

  1. Game Programming. Java, OpenGL and OpenAL for Games Programming
  2. Lightweight Java Game Library

Różne


Książki