Zajęcia
Informacje o przebiegu zajęć
Data Opis
2024-10-04 Tydzień 1
Wykład:
Ćwiczenia:
  • Zagadnienia i materiały
    • Zapisywanie algorytmu z wykorzystaniem schematu blokowego.
  • Zadania
  • Co po tych zajęciach powinno się znać / wiedzieć / umieć
    • Zapisywać algorytm z wykorzystaniem schematu blokowego.
2024-10-11 Tydzień 2
Wykład:
  • Zagadnienia i materiały
  • Zadania
  • Co po tych zajęciach powinno się znać / wiedzieć / umieć
    • Zapisywać algorytm z wykorzystaniem pseudokodu.
Ćwiczenia:
  • Zagadnienia i materiały
    • Zapisywanie algorytmu z wykorzystaniem schematu blokowego.
  • Zadania
  • Co po tych zajęciach powinno się znać / wiedzieć / umieć
    • Zapisywać algorytm z wykorzystaniem pseudokodu.
2024-10-18 Tydzień 3
Wykład:
  • Zagadnienia i materiały
  • Zadania
  • Co po tych zajęciach powinno się znać / wiedzieć / umieć
    • Wyminić typy proste i złożone.
    • Scharakteryzować tablicę, słownik, zbiór.
    • Wyjaśnić czym jest struktura (rekord) i w jaki sposób ułatwia organizację danych.
    • Wyjaśnić czym klasa różni się od struktury.
    • Podać przykładowe wykorzystanie każdego z rodzajów typów.
Ćwiczenia:
  • Zagadnienia i materiały
    • Zapisywanie algorytmu z wykorzystaniem pseudokodu (instrukcje warunkowe i pętle).
  • Zadania
  • Co po tych zajęciach powinno się znać / wiedzieć / umieć
    • Wykorzystywać instrukcje warunkowe i pętle w prostych algorytmach iteracyjnych.
2024-10-25 Tydzień 4
Wykład:
  • Zagadnienia i materiały
  • Zadania
  • Co po tych zajęciach powinno się znać / wiedzieć / umieć
    • Wyminić typy proste i złożone.
    • Scharakteryzować stos, kolejkę, listę, drzewo.
    • Podać przykładowe wykorzystanie każdego z rodzajów typów.
Ćwiczenia:
  • Zagadnienia i materiały
    • Zapisywanie algorytmu z wykorzystaniem pseudokodu (instrukcje warunkowe i pętle + tablice).
  • Zadania
  • Co po tych zajęciach powinno się znać / wiedzieć / umieć
    • Wykorzystywać instrukcje warunkowe i pętle w prostych algorytmach iteracyjnych (np. wykonujących określoną operację na wybranych elementach macierzy).
2024-11-08 Tydzień 5
Wykład:
  • Zagadnienia i materiały
  • Zadania
  • Co po tych zajęciach powinno się znać / wiedzieć / umieć
    • Czym różni się iteracja od rekurencji.
    • Umieć podać kilka przykładów problemów rozwiązanych w sposób rekurencyjny i iteracyjny.
    • Umieć określić wady i zalety rozwiązań iteracyjnych i rekurencyjnych.
    • Umieć wyjaśnić czym jest rekurencja ogonowa (tail recursion).
Ćwiczenia:
  • Zagadnienia i materiały
  • Zadania
  • Co po tych zajęciach powinno się znać / wiedzieć / umieć
    • Wykorzystywać instrukcje warunkowe i pętle w prostych algorytmach iteracyjnych (np. wykonujących określoną operację na wybranych elementach macierzy).
2024-11-15 Tydzień 6
Wykład:
  • Zagadnienia i materiały
  • Zadania
  • Co po tych zajęciach powinno się znać / wiedzieć / umieć
    • Czym różni się addytywny system liczbowy od pozycyjnego.
    • Dlaczego pozycyjny system liczbowy jest "wygodny".
Ćwiczenia:
  • Zagadnienia i materiały
    • Zapisywanie algorytmu z wykorzystaniem pseudokodu (rekurencja).
  • Zadania
  • Co po tych zajęciach powinno się znać / wiedzieć / umieć
    • Umieć rozwiązywać proste zadania rekurencyjne.
2024-11-22 Tydzień 7
Wykład: Konwersje pomiędzy pozycyjnymi systemami liczbowymi. Liczby rzeczywiste.
  • Zagadnienia i materiały
    • Systemy liczbowe
    • Systemy liczbowe (konwersja (2)=>(10), (10)=>(2), (10)=>(X) oraz (X)=>(10).
    • Konwersje pomiędzy systemami o dowolnych podstawach w szczególności o podstawach będącej potęgą liczby 2 (tj. 4, 8 i 16)).
  • Zadania
  • Co po tych zajęciach powinno się znać / wiedzieć / umieć
    • Umieć wykonać konwersje pomiędzy pozycyjnymi systemami liczowymi, tj. (2)=>(10), (10)=>(2), (10)=>(X), (X)=>(10), (X) => (Y).
Ćwiczenia:
  • Zagadnienia i materiały
    • Zapisujemy różnorodne algorytmy.
  • Zadania
  • Co po tych zajęciach powinno się znać / wiedzieć / umieć
    • Umieć rozwiązywać proste zadania algorytmiczne.