2024-10-04 |
Tydzień 1
Wykład:
- Zagadnienia i materiały
- Zadania
- Co po tych zajęciach powinno się znać / wiedzieć / umieć
- Zapisywać algorytm z wykorzystaniem schematu blokowego.
Ćwiczenia:
- Zagadnienia i materiały
- Zapisywanie algorytmu z wykorzystaniem schematu blokowego.
- Zadania
- Co po tych zajęciach powinno się znać / wiedzieć / umieć
- Zapisywać algorytm z wykorzystaniem schematu blokowego.
|
2024-10-11 |
Tydzień 2
Wykład:
- Zagadnienia i materiały
- Zadania
- Co po tych zajęciach powinno się znać / wiedzieć / umieć
- Zapisywać algorytm z wykorzystaniem pseudokodu.
Ćwiczenia:
- Zagadnienia i materiały
- Zapisywanie algorytmu z wykorzystaniem schematu blokowego.
- Zadania
- Co po tych zajęciach powinno się znać / wiedzieć / umieć
- Zapisywać algorytm z wykorzystaniem pseudokodu.
|
2024-10-18 |
Tydzień 3
Wykład:
- Zagadnienia i materiały
- Zadania
- Co po tych zajęciach powinno się znać / wiedzieć / umieć
- Wyminić typy proste i złożone.
- Scharakteryzować tablicę, słownik, zbiór.
- Wyjaśnić czym jest struktura (rekord) i w jaki sposób ułatwia organizację danych.
- Wyjaśnić czym klasa różni się od struktury.
- Podać przykładowe wykorzystanie każdego z rodzajów typów.
Ćwiczenia:
- Zagadnienia i materiały
- Zapisywanie algorytmu z wykorzystaniem pseudokodu (instrukcje warunkowe i pętle).
- Zadania
- Co po tych zajęciach powinno się znać / wiedzieć / umieć
- Wykorzystywać instrukcje warunkowe i pętle w prostych algorytmach iteracyjnych.
|
2024-10-25 |
Tydzień 4
Wykład:
- Zagadnienia i materiały
- Zadania
- Co po tych zajęciach powinno się znać / wiedzieć / umieć
- Wyminić typy proste i złożone.
- Scharakteryzować stos, kolejkę, listę, drzewo.
- Podać przykładowe wykorzystanie każdego z rodzajów typów.
Ćwiczenia:
- Zagadnienia i materiały
- Zapisywanie algorytmu z wykorzystaniem pseudokodu (instrukcje warunkowe i pętle + tablice).
- Zadania
- Co po tych zajęciach powinno się znać / wiedzieć / umieć
- Wykorzystywać instrukcje warunkowe i pętle w prostych algorytmach iteracyjnych (np. wykonujących określoną operację na wybranych elementach macierzy).
|
2024-11-08 |
Tydzień 5
Wykład:
- Zagadnienia i materiały
-
- Czego dotyczy rekurencja ogonowa.
- Zadania
- Co po tych zajęciach powinno się znać / wiedzieć / umieć
- Czym różni się iteracja od rekurencji.
- Umieć podać kilka przykładów problemów rozwiązanych w sposób rekurencyjny i iteracyjny.
- Umieć określić wady i zalety rozwiązań iteracyjnych i rekurencyjnych.
- Umieć wyjaśnić czym jest rekurencja ogonowa (tail recursion).
Ćwiczenia:
- Zagadnienia i materiały
- Zadania
- Co po tych zajęciach powinno się znać / wiedzieć / umieć
- Wykorzystywać instrukcje warunkowe i pętle w prostych algorytmach iteracyjnych (np. wykonujących określoną operację na wybranych elementach macierzy).
|
2024-11-15 |
Tydzień 6
Wykład:
- Zagadnienia i materiały
- Systemy liczbowe ze szczególnym uwzględnieniem systemu pozycyjnego.
- Opowieść o systemach liczbowych w formie wykładu (prezentacja) wygłoszonego w ramach Festiwalu nauki w Łodzi w 2018 roku.
- Systemy liczbowe
- Ciekawe systemy liczbowe
- Zadania
- Co po tych zajęciach powinno się znać / wiedzieć / umieć
- Czym różni się addytywny system liczbowy od pozycyjnego.
- Dlaczego pozycyjny system liczbowy jest "wygodny".
Ćwiczenia:
- Zagadnienia i materiały
- Zapisywanie algorytmu z wykorzystaniem pseudokodu (rekurencja).
- Zadania
- Co po tych zajęciach powinno się znać / wiedzieć / umieć
- Umieć rozwiązywać proste zadania rekurencyjne.
|
2024-11-22 |
Tydzień 7
Wykład: Konwersje pomiędzy pozycyjnymi systemami liczbowymi. Liczby rzeczywiste.
- Zagadnienia i materiały
- Systemy liczbowe
- Systemy liczbowe (konwersja (2)=>(10), (10)=>(2), (10)=>(X) oraz (X)=>(10).
- Konwersje pomiędzy systemami o dowolnych podstawach w szczególności o podstawach będącej potęgą liczby 2 (tj. 4, 8 i 16)).
- Zadania
- Co po tych zajęciach powinno się znać / wiedzieć / umieć
- Umieć wykonać konwersje pomiędzy pozycyjnymi systemami liczowymi, tj. (2)=>(10), (10)=>(2), (10)=>(X), (X)=>(10), (X) => (Y).
Ćwiczenia:
- Zagadnienia i materiały
- Zapisujemy różnorodne algorytmy.
- Zadania
- Co po tych zajęciach powinno się znać / wiedzieć / umieć
- Umieć rozwiązywać proste zadania algorytmiczne.
|