Programowanie urządzeń przenośnych

Warunki zaliczenia



Projekt Android Studio składa się ze znacznej liczby plików i zajmuje bardzo dużo miejsca. W praktyce jedynie ułamek z nich potrzebny jest do przeniesienia projektu na inny komputer czy zarchiwizowania. Przy robieniu kopii projektu można użyć np. skryptu napisanego przez Piotra Długołęckiego copy_project.bat. Skrypt ten wykorzystuje system Git do zrobienia kopii jedynie niezbędnych plików.

Spis projektów

  1. Android - podstawy i pierwsza aplikacja
  2. Android - powiadomienia typu Toast i Notification
  3. Android - cykl życia aplikacji
  4. Android - hierarchie widoków i ich wyświetlanie
  5. Android - Intencje
  6. Android - ListView
  7. Android - zapisywanie danych (1)
  8. Android - zapisywanie danych (2)
  9. Android - Dialogs
  10. Android - BroadcastReceiver
  11. Android - sieci oraz usługi sieciowe - wykorzystanie HTTP
  12. Android - Content Provider
  13. Android - GPS basic

Przebieg zajęć

  1. 2017-02-26
    • Wykład iOS - Objective-C: wprowadzenie
      • Materiały
      • Co po tych zajęciach powinno się znać / wiedzieć / umieć
        • "Rodowód" Objective-C?
        • W jaki sposób utworzyć tekstowy (nieobiektowy) program w Objective-C.
        • Tworzenie kodu Objective-C zgodnego z C.
        • Tworzenie prostych programów w Objective-C / C.
        • Podstawy kontroli wersji w Xcode.
    • Ćwiczenia Praca nad projektami zaliczeniowymi
  2. 2017-03-05
    • Wykład iOS - Objective-C, klasy, część I
      • Materiały
      • Co po tych zajęciach powinno się znać / wiedzieć / umieć
        • Jak utworzyć prostą klasę ze składowymi prywatnymi i publicznymi oraz metodami bez/z parametrami.
        • Czym są właściwości (zmienne deklarowane z dyrektywą @properties).
        • Konstruktory.
        • Zmienne i metody klasowe.
        • Inicjalizacja klasy.
    • Ćwiczenia Praca nad projektami zaliczeniowymi
  3. 2017-03-12
    • iOS - Objective-C, klasy, część II
      • Materiały
      • Co po tych zajęciach powinno się znać / wiedzieć / umieć
        • Czym są i jak działają selektory.
        • Czym są i jak działają protokoły.
        • Czym są i jak działają categorie.
        • Czym są i jak działają rozszerzenia.
        • Czym są i jak działają bloki.
        • Czym są i jak działają delegaty.
  4. 2017-03-26
    • Objective-C - typy danych
      • Materiały
      • Co po tych zajęciach powinno się znać / wiedzieć / umieć
        • Wiedzieć jak się używa następująych typów danych: primitives, NSNumber, NSDecimalNumber, NSString, NSSet, NSArray, NSDictionary, Dates
  5. 2017-xx-xx
    • iOS - pierwsza aplikacja
      • Materiały
      • Co po tych zajęciach powinno się znać / wiedzieć / umieć
        • Co to jest wzorzec MVC i dlaczego go używamy.
        • Co oznaczają terminy action oraz outlets w kontekście aplikacji dlasystemu iOS.
  6. 2017-xx-xx
  7. 2017-xx-xx
    • iOS - user interface controls, part II
      • Materiały
      • Co po tych zajęciach powinno się znać / wiedzieć / umieć
        • Jak używać elementy typu segmented control.
        • Jak używać elementy typu switch.
        • Jak używać elementy typu image view.
        • Jak używać elementy typu action sheet.
        • Jak używać elementy typu alert.
        • Jak używać elementy typu icon.
  8. 2017-xx-xx

Dodatkowe materiały