Numer | Nazwa projektu | Data zadania / Ostateczny termin oddania | Opis projektu | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Puzzle | 2015-09-30 do końca semestru |
Projekt za 1pkt w wersji z puzzlami kwadratowymi i za 2 pkt z wersji z puzzlami prostokątnymi. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2 | Rozpoznawanie znaków | 2015-10-08 2015-11-04 |
Projekt za 1pkt Napisać program rozpoznający znaki, tj. klasyfikujący podany znak do jednej z dwóch klas znaków. Przyjmijmy, że znak opisany jest przez mapę bitową o wysokości 7 pixeli i szerokości 5 pixeli. Użytkownik sam określa znaki tworzące każdą z klas. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3 | Test Turinga, rozmowa z chatbotem | 2015-10-14 2015-10-21 |
Projekt za 1pkt Przeprowadź rozmowę z chatbotem. Spróbuj zdefiniować różnice pomiędzy botem udającym człowieka (przygotowywanym na test Turinga) a botem „asystentem, służącym”. Sprawdź boty ze względu na:
Zacząć możesz od następujących chatbotów, ale poszukaj też własnych: cleverbot.com www.chatbot4u.com www.chatbot.pl douweosinga.com chatterboty.pl www.chatbots.org www.personalityforge.com wellbot.tk www.inguaris.pl Akinator. The web genie |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4 | Przeszukiwania wszerz, w głąb oraz uniform-cost | 2015-10-21 2015-11-18 |
Mój przykładowy programLabirynty dla BFS i DFSOpis formatu pliku Wygląd pól labiryntu (numeracja pól zgodnie z opisem w skrypcie, na wszelki wypadek podaję obok)
Graf dla uniform-costOpis formatu pliku dla zadania unfiorm-costPlansza dla uniform-cost (a także dla BFS i DFS)Przykładowa plansza (bfs_citi_01.txt) i jej wygląd:![]() oraz proponowany koszt wejścia na pola:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5 | Best First Search (A*) | 2015-10-28 2015-11-25 |
Mój przykładowy programGrafy w przestrzeniOpis formatu plikuInneMożna użyć mapy z poprzedniego ćwiczenia. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
6 | Simulated Annealing | 2015-11-18 2015-12-02 |
ProblemWe want to minimize a simple function of two variablesmin f(z) = (4 - 2.1*x^2 + x^4/3)*x^2 + x*y + (-4 + 4*y^2)*y^2; z=(x, y) ![]() ![]() ![]() ![]() Wykres Solutionx = -0.0896 y = 0.7130 z = (x, y) f(z) = -1.0316 Dodatkowe materiały |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
7 | And-Or drzewa | 2015-11-25 2015-12-09 |
Data files, you can use to test yor program
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
8 | Genetic algorithms | 2015-12-02 2016-01-13 |
Solve task 6 with genetic algorithm Suggestion for coding: ![]() Suggestion for crossover: ![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
9 | Mini-max i prosta gra | 2015-12-09 end of the semester |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
10 | Drzewa decyzyjne | 2014-12-16 end of the semester |
Write a program to create decision tree for learning sets similar to restaurant example from corresponding lecture. Data files, you can use to test yor program (see also: learning set data file format)
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
11 | Sztuczne sieci neuronowe | 2016-01-20 end of the semester |
Badanie możliwości klasyfikacji sztucznych sieci neuronowych Exploring the possibilities of classification of artificial neural networks |