- 2014-10-27 Rzutowanie aksonometryczne. Mapy isometryczne i hexagonalne.
- Materiał na wyład
- Dodatkowe przydatne informacje
- Materiał na ćwiczenia
- Materiał na ćwiczenia
- Po tych zajęciach powinno się znać / wiedzieć / umieć
- Jakie mamy rodzaje rzutowania, czym się one charakteryzują, jakie mają wady i zalety i gdzie mogą być wykorzystane.
- Znać rodzaje rzutów aksonometrycznych, umieć podać ich cechy charakterystyczne.
- 2014-11-03 Game Programming Overview
- Materiał na wyład
- Rozdział 1 z [Mad, 2014]: Game Programming Overview
- Jacek Złydach, Jak należy pisać aktualizację stanu gry: artykuł, kod źródłowy
- Materiał na ćwiczenia
- Format pliku BMP
- Zadania (jedno do wyboru)
- Program wczytujący plik bmp i wyświetlający jego zawwartość na ekranie.
- Własny format pliku graficznego pozwalający na przechowywanie wielu bitmap w jednym obrazie (tzw. Sprite Sheet).
- Wirtualny system plików ppzwalajacy na przechowywanie tradycyjnych plików w jednym pliku fizycznym.
- Po tych zajęciach powinno się znać / wiedzieć / umieć
- Evolution of Video Game Programming
- The Game Loop
- Time and Games
- Game Objects
- 2014-11-17 2D Graphics
- Materiał na wyład
- Rozdział 2 z [Mad, 2014]: 2D Graphics, pseudokod

- Materiał na ćwiczenia
- Podwójne buforowanie
- Zadania (jedno do wyboru)
- Napisać prostą grę według poniższych założen (lub podobnych, ale równowaznych)
- Na ekranie widoczny jest pojazd kosmiczny.
- Pojazd kosmiczny ma widczny pracujący silnik (animacja pracy silnika w postaci wydobywających się z dyszy wylotowej płomieni).
- Pojazd kosmiczny posiada możliwość wystrzeliwania rakiet.
- Ilość rakiet możliwych do wystrzelenia i widocznych w tym samym czasie musi być większa od 1.
- Wystrzelona rakieta po osiągnięciu brzegu ekranu ulega rozbiciu (animacja ekspolzji).
-
Przygotować zestaw animacj przeznaczonych do wykorzystania w końcowym projekcie - grze ,,Osadnicy''. Warunkiem jest różna ilość klatek przypadająca na animacje.
- Po tych zajęciach powinno się znać / wiedzieć / umieć
- Podstawy powstawanie obrazu na monitorze, zagadnienie synchronizacji pionowej, możliwe problemy.
- Zagadnienie podwójnego buforowania.
- 2014-11-24 Linear algebra for games
- Materiał na wyład
- Materiał na ćwiczenia
- xxx
- Zadania (jedno do wyboru)
- yyy
- Po tych zajęciach powinno się znać / wiedzieć / umieć
- Coordinate Systems
- right-handed and left-handed coordinate systems
-
Vectors
- Basic operation: addition, subtraction with graphical interpretation.
- Length, Unit Vectors, and Normalization.
- Scalar Multiplication.
- Dot Product.
- Cross Product and right-hand rule.
- Linear Interpolation.
- Matrice
- addition/subtraction, scalar multiplication, multiplication
- inverse
- transpose
- 2014-12-01 2D Graphics.
- Materiał na wyład
- Materiał na ćwiczenia
- xxx
- Zadania (jedno do wyboru)
- Satelity
- Po tych zajęciach powinno się znać / wiedzieć / umieć
- 2014-12-08 Frustum.
- Materiał na wyład
- Materiał na ćwiczenia
- Zadanie
- Napisać apliację w której na ekranie widać rzut sceny z boku, z góry w widoku perspektywicznym i rzucie równoległym.
- Po tych zajęciach powinno się znać / wiedzieć / umieć
- 2014-12-15 3D Graphics.
- Materiał na wyład
- Rozdział 11 z [Hug, 2014], Transformations in Three Dimensions
- Moje materiały
- Materiał na ćwiczenia
- Po tych zajęciach powinno się znać / wiedzieć / umieć
- 2014-12-22 Kolizje.
- Materiał na wyład
- Materiał na ćwiczenia
- Zadanie
- Napisać aplikację w której w losowych miejscach wygenerowano dużo wielokątów wypukłych. Jeden z wielokontów powinien posiadać możliwość jego dowolnego przemieszczania po planszy. W momencie wystapienia kolizji obiekty będące z sobą w kolizji powinny zostać wyświetlone w innym kolorze.
- Po tych zajęciach powinno się znać / wiedzieć / umieć
Materiały
Materiały uzupełniające, dodatkowe, obejmujące wiecej niż jeden temat (dlatego ,,niepodpięte'' pod konkretne zajęcia), mniej lub bardziej związane z przedmiotem itd.