Wyniki pisemnego zaliczenia z dnia 2016-01-14
299716 2
313588 2
317857 2
326599 3
336519 2
336548 3
336556 3
336563 2
336580 3.5
336593 4
336865 2
336919 3
338410 3
338418 3
360083 3
360995 2
Dodatkowo mam jeszcze prace 3 osób, których jednakże nie mam na liście-
proszę więc o kontakt.
Poprawę proponuję 25 stycznia o 10:00. Wtedy też będzie można oddawać projekty (powiedzmy, że o 11:00).
Jeśli komuś ten termin nie pasuje to będziemy musieli umawiać się indywidualnie choć zaznaczam, że nie
mam zbyt dużo wolnego czasu.
Dyżury
- 2015-10-05 Unity - wprowadzenie
- 2015-10-08 Tile based games
- Materiały uzupełniające
- Zadania (jedno do wyboru)
- Mapa hexagonalna spełniająca następujące założnenia
- Wymiary świata gry: 30 x 30.
- Wymiary wycinka widocznego: 10 x 10.
- Na każdym polu powinny być wyświetlane jego współrzędne.
- Po kliknięciu na pole powinni zostać zaznaczeni jego sąsiedzi.
Zadanie 1. Termin oddania: 2015-11-16.
- Po tych zajęciach powinno się znać / wiedzieć / umieć
- Jakie mamy rodzaje rzutowania, czym się one charakteryzują, jakie mają wady i zalety i gdzie mogą być wykorzystane.
- Znać rodzaje rzutów aksonometrycznych, umieć podać ich cechy charakterystyczne.
- 2015-10-08 Game Programming Overview: Game loop and time
- Materiały uzupełniające
- Zadania (jedno do wyboru)
- Własny format pliku graficznego pozwalający na przechowywanie wielu bitmap w jednym obrazie (tzw. Sprite Sheet).
Zadanie 2. Termin oddania: do końca semestru.
- Po tych zajęciach powinno się znać / wiedzieć / umieć
- Evolution of Video Game Programming
- The Game Loop
- Time and Games
- Game Objects
- 2015-10-12 2D Graphics: double buffering and sprites
- Materiały uzupełniające
- Rozdział 2 z [Mad, 2014]: 2D Graphics
- Zadania (jedno do wyboru)
- Napisać prostą grę według poniższych założen (lub podobnych, ale równoważnych) nie korzystając z żadnych dodatkowych bibliotek animujących i zarządzających upływem czasu w grze.
- Na ekranie widoczny jest pojazd kosmiczny.
- Pojazd kosmiczny ma widczny pracujący silnik (animacja pracy silnika w postaci wydobywających się z dyszy wylotowej płomieni).
- Pojazd kosmiczny posiada możliwość wystrzeliwania rakiet.
- Ilość rakiet możliwych do wystrzelenia i widocznych w tym samym czasie musi być większa od 1.
- Wystrzelona rakieta po osiągnięciu brzegu ekranu ulega rozbiciu (animacja ekspolzji).
- Dwa przesuwające się tła.
Zadanie 3. Termin oddania: do końca semestru.
- Po tych zajęciach powinno się znać / wiedzieć / umieć
- Podstawy powstawanie obrazu na monitorze, zagadnienie synchronizacji pionowej, możliwe problemy.
- Zagadnienie podwójnego buforowania.
- 2015-10-19 Collision
- Materiały uzupełniające
- Zadania (jedno do wyboru)
- Napisać aplikację w której w losowych miejscach wygenerowano dużo wielokątów wypukłych (innych niż kwadraty i prostokąty). Jeden z wielokontów powinien posiadać możliwość jego dowolnego przemieszczania po planszy. W momencie wystapienia kolizji obiekty będące z sobą w kolizji powinny zostać wyświetlone w innym kolorze.
Zadanie 4. Termin oddania: 2015-11-23.
- Po tych zajęciach powinno się znać / wiedzieć / umieć
- Jakie mamy rodzaje rzutowania, czym się one charakteryzują, jakie mają wady i zalety i gdzie mogą być wykorzystane.
- Znać rodzaje rzutów aksonometrycznych, umieć podać ich cechy charakterystyczne.
- 2015-10-22 Unity - wprowadzenie, część 1
- 2015-10-22 Unity - wprowadzenie, część 2
- 2015-10-25 Podstawy programowania gier w HTML - oglądamy prezentację (kod od pobrania)
- 2015-10-29 Podstawy programowania gier w HTML - kończymy oglądać prezentację (kod od pobrania)
- 2015-10-29 Podstawy programowania gier w HTML - oglądamy prezentację gry platformowej (kod od pobrania)
- 2015-11-02 Tworzymy grę w HTML (4 kolejne zajęcia). Zadanie 5. Zajęcia te traktujemy jako jeden z projektów z terminem oddania: 2015-11-30.
Wprowadzenie do programowania obiektowego w JavaScript
Canvas, jCanvas i EaselJS
- 2015-11-05 Unity - wprowadzenie, część 3
- 2015-11-05 Unity - wprowadzenie, część 3
- 2015-11-09 Tworzymy grę w HTML (kontynuacja, zajęcia 2).
- 2015-11-12 Unity - wprowadzenie, część 4
- 2015-11-12 Unity - wprowadzenie, część 4
- 2015-11-19 Unity - wprowadzenie, część 4: Zadanie 4_1, 4_2
- 2015-11-19 Unity - wprowadzenie, część 4: Zadanie 4_1, 4_2
- 2015-11-26 Unity - wprowadzenie, część 5
- 2015-11-26 Unity - wprowadzenie, część 5: Zadanie 5_1, 5_2
Zadanie 5_2 jest znacznie ogólniejsze niż 5_1, więc jeśli teren w zadaniu 5_2 zostanie wygenerowany za pomocą mapy wysokości a potem przmodelowany za pomocą narzędzi do ,,rzeźbienia'', wówczas nie trzeba oddawać projektu 5_1.
- 2015-11-30 Viewing transformations
- Materiały uzupełniające
- Zadania (jedno do wyboru)
-
Zadanie 6. Termin oddania: do końca semestru.
Napisać aplikację wyświetlającą prosty świat złożony z prostopadłościanów (ewentualnie innych figur modelowanych za pomocą odcinków) w 4 oknach
- Widok perspektywiczny z kamery.
- Widok prostopadły z góry.
- Widok prostopadły z boku.
- Widok prostopadły z przodu.
Na wszystkich widokach prostopadłych powinna być zaznaczona bieżąca pozycja kamery. Program powinien dawać względnie prostą możliwość przemieszczania kamery.
- Po tych zajęciach powinno się znać / wiedzieć / umieć
- 2015-12-03 Unity - uzupełnienie
- Materiały uzupełniające
- Zadania (jedno do wyboru)
-
- Po tych zajęciach powinno się znać / wiedzieć / umieć
- 2015-12-07 xx
- 2015-12-10 Unity
, wprowadzenie, część 6: Basic Keyframe animation in Unity 3d
- Materiały uzupełniające
Animacje
Animacje textur
- Zadania (jedno do wyboru)
-
Zadanie 6_1. Termin oddania: do końca semestru.
Do dotychczasowego świata gry dodać:
- przejście ze sceny przedstawiającej teren do sceny z labiryntem,
- do utworzonego świata dodać element animowany za pomocą ujęć kluczowych,
- do utworzonego świata dodać element animowany za pomocą przesunięć textury (animacja UV)
- Po tych zajęciach powinno się znać / wiedzieć / umieć
- 2015-12-17 Unity
, Unity 2D
- Zadania (jedno do wyboru)
- Po tych zajęciach powinno się znać / wiedzieć / umieć
Materiały
Materiały uzupełniające, dodatkowe, obejmujące wiecej niż jeden temat (dlatego ,,niepodpięte'' pod konkretne zajęcia), mniej lub bardziej związane z przedmiotem itd.